fredag 9 juli 2010

Sammanfattning Almedalen 2010

Så har då Byggcheferna genomfört sitt Presseminarium för sjätte året i rad. I år var det första gången vi gjorde det själva. För oss är det en stor investering för att påverka och förbättra i branschen. I år hade vi en fantastisk debattpanel och moderator. Anders Danielsson vd Skanska Sverige, Carin Göthblad Länspolismästare i Stockholm, två politiker samt Hans Tilly och några från Byggcheferna.Göran Adlén var moderator och han gjorde inledningar till de tre debattpassen på ett mycket intressant och kul sätt. Ca 70 i publiken får ses som mer än godkänt i den mördande konkurrens som var i år med 1400 aktiviteter. Vi fick tre sidor i Svd s Näringslivbilaga vilket var fantastiskt. TT tog en del av deras artikel och då sprider det sig fort ute i landet. Vi har inte gjort nån sammanställning ännu men så här långt så är det 10-tals klipp på hemsidor och i tryckt media. Det roligaste var att Tv 4 gjorde ett reportage också. Båda morronnyheterna på tv rapporterade liksom radio. Fantastiskt med tanke på våra små resurser. Vi såg ju många som spänt bågen högt men inte får ut sina budskap alls.
Nu sitter jag i hemmet och vilar och funderar på om vi ska satsa ett år till med tanke på att vi fått bra press sex år i rad. Kan en sån framgång fortsätta måntro.
Sommaren ska jag ägna åt hem och familj och kanske fundera lite på hur vi ska göra för att förändra attityder bland byggarna
Nu hoppas jag på en lugn semester som jag också vill tillägna mina läsare.


http://www.tv4play.se/nyheter/nyhetskanalen?videoId=1.1705631

Inga kommentarer: